galenmilicz@op.pl
606 662 482

Owoce programu

ĆWICZENIA ŚRÓDLEKCYJNE

CEL: Przyjmowanie ergonomicznej postawy ciała podczas edukacji w szkole.

    Cele pomocnicze:
  • uświadomienie kadry pedagogicznej o zmianach zachodzących w narządzie ruchu i w innych układach podczas siedzenia.
  • automobilizacje stawów niedokrwionych w pozycji siedzącej.
  • rozciąganie mięśni przykurczanych ( żle odżywianych ) statyczną pracą.
  • dotlenienie organizmu.
  • rozciąganie mięśni intensywnie pracujących w czasie pisania.
    Zadania:
  • przedstawienie stretchingu jako środka zmniejszającego wzmożone napięcie i regulującego prawidłowe odżywianie mięśni.
  • przedstawienie automobilizacji jako bezpieczne ćwiczenie polepszające funkcję stawów i przez likwidowanie blokad stawów, poprawiające pracę całego ciała.
    Część szczegółowa - automobilizacje:
  • Co-C1 - kruki dziobiące ziarno
  • C - zdziwiony rolnik Franz K.
  • C7 - Th1 - strach na wróble
  • Th - kocia zwinność
  • Th - rolnik sieje
  • L - rolnik przeciąga się
  • S-I ( staw krzyżowo - biodrowy ) - kombajn
Cwiczenia śródlekcyjne Cwiczenia śródlekcyjne Cwiczenia śródlekcyjne Cwiczenia śródlekcyjne Cwiczenia śródlekcyjne Cwiczenia śródlekcyjne Cwiczenia śródlekcyjne

Kruki dziobiące ziarno na polu, zdziwiły rolnika Franza K. Postawiony przez niego strach na wróble dzielnie wypełniał swoje zadanie. Z kocią zwinnością spłoszył intruzów i zabrał się do siania zboża . Po chwili stanął i pomyślał - kupię sobie kombajn - przeciągnął się i ruszył ponownie do pracy.

CZAS I CZĘSTOTLIWOŚĆ ĆWICZEŃ NA ZDJĘCIACH

Stretching jest ćwiczeniem, rozciągającym mięsień lub grupę mięśni, przebiegającym w trzech fazach. Początkowo napinamy mięśnie ( ok. 90 % ) 20-30 sek., po czym jest faza luzu 5sek. i następnie utrzymujemy mięśnie w naciągnięciu ok. 20-30 sek.

Automobilizacje są to naturalne, fizjologiczne ruchy w stawach, wykonywane przez ćwiczącego (10-20 razy ). A pełnią funkcję profilaktyczną przeciwdziałając przeciążeniom stawów, a także funkcję terapeutyczną gdy staw jest zablokowany. A można przyrównać do otwierania zablokowanej szuflady (np. nożyczkami ). Szarpiąc raz a dobrze rozwalamy biurko i to są manipulacje. Ruszamy lekko szufladą (10-20 razy) i otwieramy odblokowany mebel.Tak samo zachowuje się staw - odblokowany funkcjonuje bez problemów.

    Opracował: mgr fizjoterapii Jarosław Bienkiewicz
  • Terapeuta metod: Mulligana (certyfikat)
  • Techniki miękkie (wg Lewita)
  • Medyczne plastrowanie (certyfikat)

SIEDZENIE W ŁAWKACH

Przyjrzyjmy się teraz pozycjom ciała, którą przyjmują uczniowie w szkole. Broniąc się przed ,"wiszącą głową" - leżą na ławkach deformując sobie kręgosłup. Z pochylonej głowy, którą widać podczas pisania, czytania, jedzenia, jazdy autem, jazdy na rowerze (tu występuje dodatkowo odgięcie głowy w tył), uczniowie, aby nie dźwigać 5 kg uciekają opierając głowę na dłoni zakrywając ucho. W tym momencie NIE CHODZI MAGNETOFON nie jest nagrywany dźwięk. Dodatkowo w tej sytuacji druga ręka "lubi czymś się zająć" np. rysuje, sms-uje, itp. NIE CHODZI KAMERA CYFROWA . W pozycji półleżącej uczeń nie rejestruje ani obrazu ani dźwięku - jak ma zrozumieć na lekcjach omawiany problem. W domu musi być tak mądry, jak Ci, którzy napisali podręczniki. Wraca do domu i nie rozumie materiału. Potem stresuje się tym, że nie wszystko zna.

    Wyobraźmy sobie teraz ucznia, który siedzi prosto :
  • zmysły ( oczy, uszy ) gotowe do pracy
  • wyrabia sobie nawyk ergonomicznego (prawidłowego ) używania kręgosłupa ( nie będzie miał bóli )
  • wraca do domu i siadając do lekcji stwierdza, że wszystko gdzieś tam w głowie jest, tylko trzeba to sobie odświeżyć - w głowie jest nagrany film z lekcji. Takie funkcjonowanie powoduje, że uczeń zna materiał, żyje bez stresu i ma nawyk prawidłowego używania kręgosłupa.

PULPIT WIELOFUNKCYJNY

Patent Pulpity Pulpity Pulpity

Laureaci konkursu plastycznego PPO - 2013

GALERIA